Създадохме проекта за винено-кулинарни дестинации с цел България да се утвърди като разпознаваема за целогодишен туризъм. С тяхна подкрепа ще насочим вниманието на туристите както към основните ни услуги - зимен и летен туризъм, така и към другите видове, който страната може да предложи. Планираме през октомври заедно с Министерството на земеделието, храните и горите да представим утвърдените от бранша и местните власти винено-кулинарни дестинации. Това обяви министърът на туризма Николина Ангелкова на четвъртата кръгла маса по проекта, която се проведе в Бургас. Тя посочи, че след като се финализират, те ще бъдат включени в Годишната програма за Национална туристическа реклама за следващата година. Предвижда се винено-кулинарните дестинации да се добавят към различни брошури и дипляни, с които се популяризира страната. Те ще бъдат дигитализирани и добавени в платформата iLoveBulgaria.
Във форума в Бургас участваха Димитър Николов, кмет на Бургас, инж. Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното, представители на туристическия и винения бизнес и народни представители. Събитието е част от втория етап на проекта "Сподели България", който предвижда създаване на дестинациите. Концепцията включва 12 винено-кулинарни дестинации, преминаващи през територията на цялата страна. В тях участват повече от 50 общини и над 100 туристически обекта, съобщи министър Ангелкова. И посочи, че чрез обществените дискусии искаме с помощта на бизнеса и местните общности да обогатим и надградим концепцията за дестинациите, за да създадем цялостен и полезен продукт, който ще подпомага туристическия и земеделския бизнес, а по-този начин и развитието на региона. Вече имаме запазена марка и лого "Сподели България", което ще подпомогне популяризирането на проекта и представянето на страната като място разнообразни туристически продукти, съобщи министър Ангелкова. И добави, че то може да бъде предоставено на общините, които да го използват, за да рекламират културно-историческото си богатство и характерните за регионите храни и напитки.
Министърът призова всички заинтересовани да изпращат предложения за дестинациите, за да се създаде един полезен и работещ проект, който да подпомага работата на бизнеса, общините и министерството и да допринася цялостно за развитието на туризма.
В разгара на лятото искам да споделя, че данните за област Бургас са много положителни, коментира министърът. В периода от януари до юни 2018 г. лицата, отседнали в местата за настаняване с 10 и повече легла, са се увеличили с 10% спрямо същия период на предходната година и достигат близо 480 хил. Реализираните нощувки са над 2,48 млн. и нарастват с 10 на сто. Приходите от нощувки са над 112,6 млн. лв., като се отчита ръст от 7,8 на сто в сравнение с януари-юни 2017 г. Почти всеки втори турист, отседнал в местата за настаняване с 10 и повече легла в цялата страна за периода януари-юни 2018 г., е избрал да отседне в 4- и 5-звезден хотел. Общо лицата в местата за настаняване с 10 и повече легла в цялата страна са повече от 3,165 млн., от тях в хотелите 4 и 5 звезди са над 1,63 млн. И при двата показателя се отчита нарастване съответно с 6,8 на сто и 8,5% спрямо същия период на миналата година. Това е доказателство, че страната все повече се разпознава като дестинация, предлагаща висококачествен туризъм на разумна цена, заяви министър Ангелкова. Тя посочи още, че това е благодарение на общите усилия и екипната работа между държавните институции, местната власт и бизнеса.
И този летен сезон очакваме около 5% увеличение на чуждестранните туристически посещения спрямо година по-рано, съобщи министърът. Тя изрази надежда, че дъждовното време през юли не е оказало осезаем ефект, а това ще стане ясно от статистическите данни, които ще бъдат публикувани в края на месеца.
На журналистически въпроси преди началото на събитието министърът коментира, че още днес ще заведе дело за клевета заради опитите за намеса на име й и името на институцията във връзка с евентуални криминални деяния. Поводът бе изказвания на бившия зам.-министър на туризма Бранимир Ботев. Изключително нелепо е да се правят такива абсурдни твърдения, които граничат със здравия разум, категорична бе министър Ангелкова. И допълни, че е абсолютно недопустимо да се уронва по този начин престижът на институциите и да се създават внушения. Това много вреди на имиджа на туризма, заяви още тя. Не смятам, че човек, който е работил за българския туризъм, може да се отнася така към постиженията му, за да привлече медийно внимание, каза министърът по повод на бившия заместник–министър на туризма.