Министерството на туризма започва две кампании за насърчаване на вътрешния туризъм. Те ще струват 2 млн. лв. и са финансирани от ЕС участието на местните власти. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова при посещението си в Кърджали, предаде БТА.
Първата кампания е с участието на местните власти. Идеята е градовете да се рекламират един друг чрез поставяне на постери на видни централни места. "Ще промотираме Кърджали във Варна и обратно", посочи като пример Ангелкова.
Целият бюджет на министерството за реклама на България като туристическа дестинация е 5,2 млн. лв. Основната част от парите са за финансиране на държавните участия в туристическите борси и изложения по света.
Посещението на Ангелкова в Кърджали заедно с нейния съветник по зимен туризъм – петкратния световен шампион по ски ски-алпийски дисциплини Марк Жирардели, е началото на още една кампания, обясни тя. Става въпрос за представяне на България посредством поредица посещения на известни личности в различни райони на страната.
Освен че ще рекламира България като разказва за местата, които заслужават да се видят, Жирардели работи и по създаването на стратегия за развитие на планинския туризъм.