Като една от водещите дестинации за пазаруване, Хонконг продължава да привлича едни от най-престижните марки в модата, козметиката и в бизнеса с така наречените "изтънчени" продукти, съобщава глобалната търговска компания "CB Richard Ellis".
Този повишен интерес към лайфстайл столицата на Китай ежегодно покачва и наемите, които търговците на дребно плащат.
Само през последните три месеца наемите са се покачили с 46%, което прави Хонконг вторият най-скъп град за пазаруване след Ню Йорк, който все още държи първенството при наемите на търговски обекти.
Миналата година Хонконг надмина Сидни, който се смяташе за втория най-скъп град в света, като цените на търговските площи се покачиха до 1 687 долара на кв. м, според глобалната търговска компания "CB Richard Ellis".
Ала Ню Йорк все още оглавява класациите за най-скъпи наеми в света с 1 900 долара на кв. м. Разликата в цените в Ню Йорк и Хонконг става все по-малка и се очаква Хонконг да стане световен лидер в близко бъдеще, тъй като все повече луксозни магазини отварят врати в китайския град.
Местни медии предадоха, че дори една от най-престижните американски търговски компании "Abercrombie & Fitch" се е повлияла от тенденцията и сега разполага с магазин, разположен на площ от 3 658 кв. м, за който плаща 964 хил. долара на месец. Същият търговски обект е бил нает от "Shanghai Tang", една от най-големите китайски компании за облекла от висок клас.
Фактът, че Хонконг се превръща в любима дестинация за континентален Китай, играе важна роля в търсенето на търговски площи. В глобален мащаб наемите се покачват средно с 3,8% от година на година, според "CB Richard Ellis".
Ето и градове с най-високи наеми на търговски обекти (долара/кв. метър):
Ню Йорк – 1 900
Хонг Конг - 1697
Сидни – 1 301
Лондон – 909
Цюрих – 829
Токио – 807
Париж – 783
Бризбейн – 753
Москва – 721
Мелбърн – 691
Гуанджоу – 575
Лос Анджелис – 520
Милано – 500
Мюнхен – 490
Чикаго – 480
Сингапур – 470
Рим – 461
Пекин – 449
Франкфурт – 442
Шанхай - 414