Продажбите по интернет на подправени стоки са намалели през миналата година, въпреки че има нарастване на фалшивите технологични продукти, включително с появата на първите фалшиви таблети iPad.
Според проучване на сайта за електронна търговия PriceMinister, цитирано от АФП, основният източник на подправени продукти остава Китай. Apple пък е най-фалшифицираната марка.
Силен интерес на фалшификаторите се забелязва и към аудиослушалките Monster Beats Studio, гривните Power Balance и дрехите Abercrombie & Fitch.
От PriceMinister казват, че "залавят" навреме 98% от всички фалшиви стоки, преди те да бъдат предложени на потребителите. През 2010 г. компанията е блокирала 1503 потребителски сметки заради фалшификации спрямо 2625 за 2009 г.
Фалшификациите са засягали общо 172 марки в сравнение с 242 година по-рано.
Единствената продуктова категория, в която има растеж на подправяните продукти, е технологичната. Телефони, MP3 плейъри, таблети и т.н. са съставлявали дял от 34% от всички фалшификати.
"Фалшификаторите следват потребителските тенденции, за да предложат бързо пиратски версии на модерните марки", казват от групата.
Относно интереса към iPad компанията коментира: "Има хора, които разработват по свой начин продукт, който прилича на iPad, който е много по-лош от него (като качество), но който работи. Това означава, че съществува завод с истински инженери, изработили частите, това е инвестиция".
Добрата новина за пазаруващите родители е, че се забелязва рязък спад на фалшивите играчки, продавани онлайн. Доскоро това беше една от продуктовите категории с най-много подправяни стоки.