Българските държавни железници дължат 200 млн. лв. на банки, обяви председателят на Управителния съвет на дружеството Владимир Владимиров.
В предаването "Неделя 150" на БНР Владимиров заяви, че проблем със заема от Световната банка няма, въпреки че той беше отложен. Владимиров обясни, че параметрите са уточнени и компанията е изпълнила условията за първия транш. Финансовото министерство обаче е решило да задържи внасянето на документите за заема. Целта е да бъдат намерени вътрешни резерви в дружеството, за да се намалят средствата, които трябва да задели държавата.
До месец компанията ще предложи на финансовото министерство допълнителни мерки, каза Владимиров.
"Най-голямото решение може да дойде от продажбата на "Товарни превози". Практически ние ще получим средствата, с които можем да се разплатим към банките-кредитори. Няма нито една печеливша почивна станция. Искаме да се освободим от 9 от тях, да ги продадем, в БДЖ да влязат свежи пари и също така да не се трупат загуби", коментира Владимиров.
Според президента на КНСБ Пламен Димитров обаче, продажбата на "Товарни превози" може да не оздрави финансово БДЖ, а да направи компанията губеща.
"Приватизацията на "Товарни превози" не може да бъде разглеждана като панацея. Тук отново се опитваме да се нахраним със собственото си месо, понеже не ни дават храна. Няма как да режем от тялото си и да се храним с него. Според нас това затваря или намалява пазарния дял на компанията като цяло", критичен бе Димитров.
По думите на Димитров обстановката в БДЖ е взривоопасна. Преструктурирането не се извършвало по начина, договорен със синдикатите. Колективен трудов договор липсва, въпреки че предложенията на синдикатите стоят вече три месеца, допълни Димитров и отхвърли упреците, че предложенията не са съобразени с текущите реформи. Според него най-големият проблем е свързан с непремерените съкращения.
Цялата инвестиционна програма в БДЖ до момента е само на думи, заяви още лидерът на КНСБ Пламен Димитров.