Българските производителите на козметика изнасят повече от 75 на сто от продукцията си в чужбина, твърдят от Българската национална асоциация за етерични масла, парфюмерия и козметика.
Шансовете за разширяване на продажбите в чужбина виждаме в лицето на Африка и Близкия Изток.
Като цяло, ако се направи сравнение с останалите фирми у нас, продажбите на козметичните предприятия в България са с 5,3 пъти по-рентабилни от останалите, съобщава в. "Стандарт”.
Според данни на Българската стопанска камара общата ликвидност е по-висока с 45,2%. Коефициентът на задлъжнялост е 3,1 пъти по-малък от средния за българската икономика.
Секторът се очертава доста по устойчив от други и задържа своите позиции на пазара. Това се случва, макар и показателите на пазара да са влошени заради световната финансова и икономическа криза.
България изнася толкова много козметика, защото пазарът у нас е много малък, но е отворен за различни чужди козметични марки и компании.
Фирмите се стремят да увеличат своите продажби, ето защо се насочват към износа на по-големи пазари от нашия. Освен това в чужбина нашите продукти се предлагат на по-добри цени и това се случва от години. Всичко това води до висока добавена стойност, реализирана от целия сектор.
В миналото износът е бил насочен предимно към държавите от Съветския съюз, Русия и Украйна. Тогава това е бил традиционният пазар за козметиката ни. Днес нещата не стоят така, защото предлагаме козметичните си продукти предимно в Западна и Централна Европа.
Стабилен се запазва износът на розово масло и етерични масла в Япония. Това се дължи на качеството на самите продукти.
В общ план козметичната индустрия е сред малкото, които се задържат на върха дори и в тежки години на криза.