Малко са склонните да напуснат доброволно служители на БДЖ

Обещаните 6 заплати накараха едва 7% от офертираните да се съгласят на съкращение

по статията работи: Нели Минчева | 11.11.2011 | 14:09

Общо 137 служители на БДЖ са приели предложението на ръководството на компанията да напуснат доброволно. Данните за броя служители са според получените съгласия до вчера, 10 ноември, съобщават от фирмата.

iNews припомня, че обявените планове на железниците са от системата доброволно да излязат около две хиляди души. Поне на толкова БДЖ ще предложи да бъдат съкратени доброволно по член 331 от Кодекса на труда. При такъв случай на напускане съответният служител ще получи по шест брутни заплати.

От компанията уточняват, че въпросните 137 души ще вземат дължимите шест заплати веднага след освобождаването от длъжност.

Равносметката показва, че до този момент едва 6,85% е делът на съгласилите се да напуснат от всички, към които е отправена такава подкана.

Доброволното напускане е една от мерките, с които Холдинг БДЖ ЕАД смята да се реформира. Изчислено е, че ефектът от тази конкретна мярка ще бъде в размер на около 23-24 млн. лв. годишно.

За закрепване на трудната финансова ситуация в железниците се предвижда още от началото на следващата година билетите за пътнически и бързи влакове да поскъпнат с 9%, а още преди това "бизнес" билетите и тези за спалните вагони – да скочат с 15 на сто. По някои от редовните разписания ще се движат по-малко влакове, а ще има и продажби на активи.

Към момента непогасените задължения на БДЖ са повече от 770 млн. лв.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


12 Ива Хинова 11.11.2011 | 15:27
Ако бяха взели мерки навреме сега нямаше да им липсват хиляда вагона и да продават желязо за скрап, за да платят обезщетенията на напускащите. От години знаят, че масово се пътува гратис и че контрольорите прибират част от парите за билетчета в джоба си, но нищо не направиха. Загробиха железниците, а с тях и много малки населени места.
11 Иван Цветков 11.11.2011 | 15:26
krumova, ти май не си прочела какво имам предвид! Наистина железницата е трябвало да бъде приватизирана много отдавна. Ама идеята ми беше, че по време на комунизма, когато железницата е била в перфектно състояние тогавашните управители само са блъскали без да поддържат. А вечно няма! А ако железниците се съгласят на 10 брутни заплати, то по-добре да няма съкращения :)
10 d.krumova _ 11.11.2011 | 15:14
Каква вина? Нито едно държавно предприятие не е видяло кяр, защото държавата е некадърна да бъде мениджър. Целият досегашен опит го доказва. БДЖ трябваше отдавна да е станала частно дружество, каквото в бъдеще и ще стане. А синдикатите да вземат да преговарят за отпускането на поне 10-тина брутни заплати за съкратените + едногодишните обезщетения от борсата. Безработицата и мизерията са пълни и затова трябва да се пазарят като цигани до последно за размера на полагаемите компенсации.
9 Hristo Ganchev 11.11.2011 | 15:13
То хубаво това, навили са се някой хора, които вече са си подсигурили нова работа. Ами какво да кажем за това, че на товарни превози не им достигат вагони да си свършат работата, а и са на печалба. Оказва се, че при това положение държавата иска да ги приватизира.
8 Иван Цветков 11.11.2011 | 14:55
Вината не е изцяло в сегашните шефове на БДЖ! Вината е и в тези, които са управлявали железницата и по време на комунизма. По това време нищо не се е бутало като поддръжка, само се е експлоатирало и никой не е мислел за бъдещето! А ако някой има спомени тогава железницата е процъфтявала. Така, че колкото са виновни сегашните шефове, толкова са виновни и тези, които са управлявали преди 30 години да речем!
7 Ina Georgieva 11.11.2011 | 14:54
Как няма да е толкова зле БДЖ като редовно го крадат и то собствените му служители. Много добре ги видяхме всички в "Господари на ефира" как си точат нафта и то в МНОГО големи количества. Докато всеки се чуди от къде какво да открадне все на това дередже ще сме!
6 Georgi Georgiev 11.11.2011 | 14:45
Заради това в такива случаи на запад се прилага следната схема. Персонала, който бъде съкратен бива преквалифициран за сметка на държавата и след това му се търси друга работа.
5 Станимира Георгиева 11.11.2011 | 14:44
Като знам, че там работят хора с повече от 20 години стаж да речем, как така ще искат да напуснат доброволно? Ако искате да съкращавате персонал не си измивайте ръцете с тяхното кофти положение, а просто го освободете и обезщетете!
4 Мариана . 11.11.2011 | 14:42
6 брутни заплати и от 9 до 12 месеца на борсата – в нечии очи офертата на БДЖ може и да звучи примамливо, но на мен ми прилича по-скоро на изнудване и опит да уталожат напрежението. След като освободят хората къде ще отидат, какво ще работят и няма ли да увиснат и те на врата на държавата с тези обезщетения при безработица?!
3 Илиян Илиев 11.11.2011 | 14:25
Няма млади кадри в железницата! Ако имаше по-млади работници, за тях щеше да е по-лесно да напуснат. Ама и на тая липса на работа и за тях ще е трудно.
2 V D 11.11.2011 | 14:22
Как да искат да напуснат работа хората като знаят колко трудно ще си намерят работа? Шестте заплати са добро обезщетение, но каквото и да им дадат не е като да им намерят нова работа. Хора на по 50-60 години къде ще ги вземат? Лоша работа, много лоша!
1 Георги Петров 11.11.2011 | 14:14
И това е нещо. Персонала на БДЖ ще намалее още повече и ще могат да се спестят пари за заплати, след като се приключи с тези 7 %. Все пак си мисля, че това няма да спаси ситуацията и ръководството на железниците трябва да предприеме още реформи.

ТВ програма

Кино

  • 01:50 Натисни F1 образователна поредица/п/
  • 02:20 Магарешката кожа игрален филм /п/
  • 03:55 Чешити /п/
  • 04:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • Сега "Специален отдел Q" - криминален,...
  • 02:20 "Богатствата на България" -...
  • 02:50 "Светът на здравето" - здравно...
  • 03:20 "120 минути" - публицистично...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Повелителят на Дракони" - анимация
  • 02:10 "Професия шаферка" - с уч. на Тори...
  • 03:50 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 04:40 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.