Младите шофьори да не карат по магистралите. Такава идея имат депутати от БСП, които работят по нов закон за движение по пътищата.
Ако промяната стане факт, новаците с до 3 г. стаж зад волана няма да летят със 140 км/ч по "Тракия", а ще карат с 90 км/ч по обиколния маршрут. Над новия закон работят червените депутати Татяна Буруджиева и Георги Свиленски, а реформите ще се обсъждат на 20 октомври, съобщава в. "Стандарт".
Тогава ще се дискутира и предложението тийнейджърите, току-що изкарали книжки, да не излизат с колата на тати след 22 ч в първите 3 или 6 месеца. Причината за готвените мерки са зачестилите катастрофи, предизвикани от неопитни шофьори.
"Предложението младите водачи да не карат по магистралите ми звучи прекалено дискриминационно", коментира идеята Георги Янакиев, шеф на Съюза на автомобилистите в България.
Още драконовски мерки срещу разхайтените шофьори на пътя подготвят депутатите от БСП. Глобата за преминаване на червено да скочи от 100 лв. на хилядарка. Почерпените водачи пък ще остават без книжка за половин или за една година. Това са част от предложенията на червените.
Те предвиждат сгафилите водачи да остават автоматично и без возило за съответния период. Така всеки, който е пил 2 водки например и седне зад волана, ще трябва след това да ходи пеша или да разчита на половинката си да го вози. На солената санкция ще подлежи и собственикът на колата, ако е дал возилото си на почерпен приятел.
"Целта е да бъде написан изцяло нов закон за движение по пътищата, тъй като сегашният е променян 49 пъти и вече е неефективен", коментира депутатът Татяна Буруджиева. Предложението за нов законопроект е одобрено и от вътрешния министър Цветлин Йовчев.
А от БСП организират дискусия по новите текстове на 20 октомври. От МВР ще се концентрират върху параграфите, с които да бъде премахнат рекетът на полицаите по пътищата.
До края на месеца от БСП ще стартират дискусии за всички текстове. Целта е хората да приемат законопроекта, преди да бъде гласуван в зала, и да се спазват европейските правила на поведение по шосетата, аргументира се и Георги Свиленски, зам.-шеф на транспортната комисия.
В новия закон ясно ще са регламентирани и отговорностите на държавата и общините за поддръжката на пътната мрежа. Най-сериозни ще са промените по отношение на скоростта и употребата на алкохол, категорични са соцдепутатите. Но ще бъдат разписани и ясни правила за всички видове превози, в т.ч. и товарните камиони, например.
И сега не се спазват ограниченията за тонаж на товара, като свръхнатоварените тирове рушат пътната настилка, коментира още Свиленски. Както и че заради високи глоби всички шофьори ще се принудят да спазват изискванията за зимни гуми. Проблемът с износените гуми бил особено голям при тировете. "Няколко инцидента през миналата зима с кървави катастрофи бяха точно поради озовали се в преспите тирове с летни гуми", казва експерти.