Планираме разделянето на железопътната мрежа за превоз на пътници на три лота. Това заяви служебният министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова по време на открита дискусия за предстоящата процедура за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт.
Стоянова припомни, че трите лота са планирани да бъдат: София - Пловдив - Бургас, София - Горна Оряховица - Варна и всички останали. По думите ѝ това разделение няма да доведе до загуба на работни места в железопътния сектор, а идеята за лотовете е единствено да се повиши качеството на услугата.
Транспортният министър обясни, че продължителността на договора за всяка една обособена позиция е осем години, а ефективното изпълнение на договорите е планирано да започне от 2026 година.
Но от думите на Стоянова стана ясно, че тя няма политическа подкрепа за разделянето на железопътната мрежа на лотове, а се надява да срещне подкрепата на обществото.
Освен това Красимира Стоянова
отхвърли и твърденията, че печелившите железопътни линии са предназначени за частни превозвачи.
Тя посочи, че няма предназначаване на лотове и линии за когото и да било - БДЖ може да участва за всяка една линия.
По думите на Стоянова железопътният транспорт най-много се нуждае от подкрепата на държавата и добра политика.
Плановете за разделяне на железопътните линии в три лота могат да доведат до неефективност на държавната железница.
Това заяви президентът на Конфедерацията за независими синдикати в България (КНСБ) Пламен Димитров по време на откритата дискусия в Министерството на транспорта и съобщенията, предаде БТА.
"Ситуацията в БДЖ в момента е сходна на тази в "Български пощи",
заяви Димитров. "Има и второстепенни линии, които не са толкова привлекателни за пътниците. Те ще имат нужда от финансиране", обясни още той.
Синдикатите настояват, че е важно на пазара да има един водещ оператор на услугата, тъй като пазарът е малък. Според Димитров трябва да има редовно правителство, което да носи отговорност за тези решения.