Холивудската киноиндустрия се опасява, че отминава времето, в което можеше да привлече зрители, готови да похарчат малко повече пари, просто слагайки на афишите надписа "триизмерен".
Въпреки че са минали едва две години от огромния успех на 3D хита "Аватар", публиката вече изглежда уморена от иновацията, от лентите със съмнително качество и досадните очила.
И макар че годината приключва с няколко добре приети триизмерни филма - "Приключенията на Тинтин" на Стивън Спилбърг и "Юго" на Мартин Скорсезе, тенденциите принудиха холивудските студиа да преразгледат стратегията си за въпросните филми и да преценят кои си заслужава да бъдат правени в такъв формат.
Главният анализатор в компанията Exhibitor Relations, която предоставя данни за бокс-офиса, Джеф Бок, заяви за AFP: "Разпространяването на 3D филми през 2011 г. се превърна в урок за студиата и за киносалоните. Зрителите не желаят да плащат за 3D филм, който не предлага изключителна картина."
Като по-сериозни провали тази година се очертаха "Конан Варварина", "Деца шпиони" и "Клуб Веселие".
Според Стивън Спилбърг 3D технологията трябва да се използва, когато наистина може да допринесе за нещо във филма, а не просто, за да се добави 3D в рекламата на филма.
Анализатори от бранша смятат, че Холивуд няма да се откаже от 3D технологиите, но че ще се поучи от грешките си, което най-малкото означава, че занапред ще бъде много по-предпазлив при избора си за триизмерни филми.
Все пак за 2012 г. се подготвят триизмерните "Мъже в черно 3", "The Amazing Spider Man", "The Avengers" и "Хобитът".