Инспекторите от ДАИ проверяват техническото състояние на "маршрутките" в столицата. Това съобщи пред съветниците от Столичния общински съвет кметът на София Йорданка Фандъкова.
Повод за отговора й бе питане от страна на общинския съветник от БСП Георги Кадиев, свързано с изпълнението на превозите на пътници по разписания от републиканската транспортна схема от Столичната община.
Фандъкова посочи, че е поискала от транспортното министерство, освен проверките на автобусите по автогарите, да се проверяват и "маршрутките". Кадиев заяви, че в момента автобусите в София са стари - на по-малко от 10-20 години.
Думите му бяха опровергани от кмета на София, която посочи, че в изискванията за конкурса за "маршрутките" е било записано те да не са на "възраст" повече от пет години, обяснява още БТА.
По думите на Любомир Христов "възрастта" на автобусите в момента е елементарна математика, предвид на това че изискването към датата на конкурса е тя да е била максимално пет години. След като от 2008 година са изминали три години това означава, че максималната "възраст" на автобус е осем години.
Относно прекратените до момента договори зам.-кметът посочи, че причината за прекратяването не е само неизпълнението на ангажимента за доставка на нови автобуси, които е бил причина да се спечели пакетът с разписания от дадена фирма.
В момента се прекратяват и договори на превозвачи, които не изпълняват разписания от София към останалите градове, тъй като за тези часове липсват пътници и те не извършват курсовете.
iNews припомня, че след тежката катастрофа на автомагистрала "Тракия" на 15 юни, при която загинаха осем души, от Министерството на транспорта разпоредиха засилени мерки на проверките на автобусите. Предвижда се дори до края на годината да бъде въведено видеонаблюдение в пунктовете за технически преглед на автомобилите. Това увери министърът на транспорта Ивайло Московски.