Всеки локомотив ще има отговорен за техническата поддръжка

по статията работи: Елена Коцева | 05.05.2011 | 13:34

За всяко ж.п .превозно средство, преди то да влезе в експлоатация, ще бъде определяно лице, което да отговаря за поддръжката му.

Това гласува парламентът на първо четене с промени в Закона за железопътния транспорт, предложени от правителството.

Тази функция може да бъде изпълнявана от железопътните превозвачи, управителите на ж.п. инфраструктурата или ползвателите на превозните средства.

Те ще бъдат вписвани в регистъра на превозните средства.

Ако превозвач откаже информация на пътник или даде непълна такава за пътувания, за които предлага договор за превоз, ще бъде наказан с глоба в размер от 2 000 до 5 000 лв.

iNews припомня, че проблемите с техническата поддръжка на вагоните и локомотивите излязоха наяве при трагичния инцидент з пожара във влака София - Кардам, когато в огнената стихия загинаха 9 души.  При разследването стана ясно, че техническите проверки и ремонти се бавят, не е пълна документацията по тях и че са издадени заповеди, които противоречат на техническата безопасност.

Освен това безопасността на техниката и на  ж.п. инфраструктурата като въпрос влезе и в съда. 

С промените, които днес депутатите гласуваха, се прецизира и уредбата за инфраструктурните такси. Те ще зависят от размера на разходите, произтекли директно от извършване на влаковата услуга.

Таксите следва да покриват преките разходи за поддържане на мрежата в експлоатационна годност.

Депутатите задължиха министъра на транспорта да предлага на правителството десетгодишна програма за развитието на железопътния транспорт и на железопътната инфраструктура.  


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Ани Г. 05.05.2011 | 15:16
Ами явно не, Свилен. Те нали така или иначе били предвидили промени в цялостното обновяване на БДЖ, нови вагони и промени в инфраструктурните съоръжения. Да се надяваме, че тези неща се случат по едно и също време или постепенно, но ефективно.
2 Данчо Георгиев 05.05.2011 | 15:03
Това ми се струва адски много отговорно! Да поставят отговорник на всеки локомотив, който да отговаря за поддръжката му. Струва ми се много социалистическо и консервативно. Без значение, че поддържането не означава здраве и качество на продукта.
1 Свилен Терзиев 05.05.2011 | 13:52
От една страна е хубаво, че ще може да се търси отговорност от някого в случай на злополука, но някой задава ли си въпроса за възрастта на ж.п. превозните средства? Как се носи отговорност за локомотив, който е произведен средата на 70-те години?

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 История.bg /п/
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Книга на книгите анимационен филм/п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • Сега "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:00 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:00 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.