В очите на чуждестранните туристи, посещавали България, тя е евтина страна с море и слънце. Това показват изследванията, направени сред българи и чужденци, във връзка със създаването на новия бранд "България”.
Според тази статистика през 2011 г. 8,7 млн. туристи са посетили България. От тях 4,5 млн. души са дошли у нас на ваканция или почивка, а 1 млн. души са били в страната на бизнес туризъм.
Според чуждестранните ни гости основните ни проблеми като туристическа дестинация се оказват лошото благоустройство, мръсотията и липсата на сигурност.
От своя страна, българските туристи смятат, че страната ни разполага с прекрасни дадености, като море, планина, климат и историческо наследство.
Според проучванията 80% от посетилите България твърдят, че са склонни отново да дойдат у нас, докато 62 на сто от анкетираните са заявили, че са посещавали страната повече от един път. 90% от чуждестранните ни гости пък твърдят, че са удовлетворени от ваканцията си в България.
Факторът, който най-много влияе върху избора на дестинация се оказват цените. След тях се нареждат настаняването и климата, които изпреварват обслужването и чистотата. Сигурността се нарежда едва на шесто място, а след нея са факторите природа и забележителности.
Основните символи, с които българите свързват страна си са розата, морето, минералните извори и планините. 62 на сто от чужденците определят морето и плажовете като най-запомнящото се нещо у нас. 56% асоциират България със слънцето, а 42% с ритуалите и занаятите. Ето защо бъдещият бранд на страната ще акцентира именно на слънчевия климат и културното наследство.
Родните туроператори възприемат България преди всичко като страна с климат, благоприятен за туризъм (84%). 81 на сто пък я свързват с красивата й природа. Страната ни е смятана и за подходящо място за ваканция за младежи, според 68% от респондентите. Най-често обаче чуждите туроператори, работили с България, са най-впечатлени от красивата й природа.
От гледна точка на цветовете страната ни е асоциирана от 34 на сто от респондентите посочват зеленото. 23,5 на сто обаче твърдят, че България се свързва по-лесно с жълтото. Синьото е българският цвят смятат 16% от чужденците, а 15 на сто свързват страната с червеното.